Despre Meditatie

Bine ati venit!


Ce este meditaţia ?

Meditaţia este un cuvânt iar cuvintele sunt folosite în diferite moduri de diferiţi vorbitori. Acest lucru pare a fi ceva banal, dar nu este. Este foarte important să distingi exact ce înseamnă pentru un vorbitor cuvintele pe care le foloseşte. De exemplu, fiecare cultură de pe Pământ a produs unele practici mintale care ar putea fi numite meditaţie. Totul depinde de cât de generală este definiţia pe care o daţi acestui cuvânt. Toată lumea o face, de la africani până la eschimoşi. Tehnicile sunt extrem de variate, dar noi nu vom face nici o încercare  de a le examina. Există destule cărţi pentru asta. Ne vom restrânge la practicile cele mai cunoscute de publicul occidental, care sunt cele mai probabil asociate cu termenul de meditaţie.

În cadrul tradiţiei ideo – creştine găsim două practici care se întrepătrund, numite rugaciune şi contemplaţie. Rugaciunea reprezintă adresarea directă către o entitate spirituală. Contemplaţia este o perioadă prelungită de gândire conştientă, cu privire la un obiect specific, de obicei un ideal religios sau un pasaj din Scriptură. Din punctul de vedere al educaţiei mintale, ambele activităţi constituie exerciţii de concentrare. Fluxul normal al gândirii conştiente este restricţionat, iar mintea este adusă la un singur domeniu conştient de operare. Rezultatele sunt cele pe care le puteţi găsi în orice practică de concentrare: un calm profund, o încetinire fiziologică a metabolismului, un sentiment de pace şi o stare de bine.

Meditaţia yoga a apărut din tradiţia hindusă, o meditaţie care de asemenea este pură concentrare.

Exerciţiile tradiţionale de bază constau ȋn a ne concentra mintea pe un singur obiect – o piatră, o flacără de lumȃnare, o silabă sau orice altceva – nepermiţȃndu-i să rătăcească. După ce a dobȃndit această abilitate de bază, yoghinul ȋşi extinde practica prin abordarea unor obiecte mai complexe de meditaţie, cum ar fi mantre, imagini religioase pline de culoare, canalele de energie din organism şi aşa mai departe. Totuşi, indiferent de cȃt de complex este obiectul de meditaţie, meditaţia ȋn sine rămȃne un exerciţiu pur de concentrare.

Ȋn cadrul tradiţiei buddhiste, concentrarea este de asemenea foarte apreciată. Ȋnsă la aceasta este adăugat un element nou, pe care se pune un accent foarte mare. Acest element este starea de conştienţă. Toate meditaţiile buddhiste au drept scop dezvoltarea deplinei conştienţe, folosind concentrarea ca pe un instrument.

Tradiţia buddhistă este ȋnsă foarte vastă şi există mai multe căi diferite pentru a atinge acest scop. Meditaţia Zen foloseşte două căi diferite. Prima este saltul direct ȋn prezenţa conştientă folosindu-ne de puterea voinţei. Staţi aşezaţi ȋn postură şi doar staţi ȋn postură, ceea ce ȋnseamnă că aruncaţi din mintea voastră totul, cu excepţia conştienţei pure a şederii ȋn postură. Acest lucru sună foarte simplu. Dar nu este. O experienţă, chiar de scurtă durată vă va demonstra cȃt de greu este cu adevărat. A doua abordare Zen, utilizată ȋn şcoala  Rinzai, este aceea de a păcăli mintea scoţȃnd-o din gȃndirea conştientă şi aruncȃnd-o ȋn prezenţa conştientă pură şi deplină. Acest lucru se realizează dȃnd practicantului o enigmă de nerezolvat – pe care el trebuie s-o rezolve oricum şi prin supunerea acestuia la o instrucţie teribilă. Din moment ce nu poate fugi de durerea creată de situaţia respectivă, el trebuie să se refugieze ȋn experienţa pură a momentului. Nu există un alt loc unde să poată merge. Zen-ul este greu, dur. Este eficient pentru mulţi oameni, însă e foarte dificil.

O altă stratagemă, buddhismul tantric, are o abordare aproape pe dos. Gȃndirea conştientă este – cel puţin ȋn modul ȋn care operează de obicei manifestarea ego-ului nostru, a acelui eu care de obicei credem noi că suntem. Gȃndirea conştientă este strȃns legată de conceptul de sine. Sinele sau ego-ul, nu este nimic altceva decȃt un set de reacţii şi imagini mintale care sunt ataşate ȋn mod artificial la procesul necontenit al conştienţei depline şi pure. Tantra ȋncearcă să obţină pura conştienţă absolută prin distrugerea acestei imagini a ego-ului. Acest lucru este realizat printr-un proces de vizualizare. Practicantului ȋi este dată o anumită imagine religioasă pentru a medita asupra ei, de exemplu, imaginea uneia dintre zeităţile din panteonul tantric. Practicantul face acest lucru ȋntr-o manieră atȃt de profundă şi de conştiincioasă, ȋncȃt devine acea entitate. El renunţă la propria sa identitate şȋ ȋşi asumă o alta. Acest lucru necesită o lungă perioadă de timp, dar după cum vă puteţi imagina, dă rezultate. Ȋn timpul procesului, poate să ȋnţeleagă modul ȋn care este construit şi pus ȋn aplicare ego-ul. El reuşeşte să recunoască caracterul arbitrar al tuturor ego-urilor, inclusiv al său şi reuşeşte să iasă din robia propriului ego. El ajunge la un nivel ȋn care fie să posede un ego – ȋn cazul ȋn care vrea acest lucru, propriul său ego sau oricare alt ego pe care l-ar putea dori – fie poate să rămȃnă fără nici un ego. Rezultatul: o conştienţă pură şi absolută. Tantra nu este chiar un joc de-a ala-bala-portocala.


Equilibrium ȋnseamna echilibru şi a vedea lucrurile aşa cum sunt ȋn realitate, este una dintre tehnicile de meditaţie cele mai vechi. Ea a fost redescoperită, cu mai mult de 2500 ani ȋn urmă, şi a fost predată de-a lungul timpului ca un remediu universal pentru boli universale, adica o Arta de a trăi Această tehnică non-sectară are ca scop totala eradicare a impurităţilor mentale rezultȃnd fericirea cea mai ȋnaltă a eliberării totale. Nu doar vindecarea bolilor, ci vindecarea esentială a suferinţei umane, acesta este scopul său.

Equilibrium este o cale de auto-transformare prin auto-observare. Ea se concentrează pe interconectarea profunda dintre minte şi corp, ceea ce poate fi experimentat direct, printr-o atenţie dirijată asupra senzaţiilor fizice care constituie viaţa corpului şi care interacţionează ȋncontinuu şi condiţionează viaţa minţii. Este o cale bazată pe observaţie, o călătorie de auto-explorare către rădăcina comună a minţii şi corpului ce dizolvă impurităţile mentale, rezultȃnd o minte echilibrată, plină de dragoste şi compasiune.

Legile ştiinţifice care ne guvernează gȃndurile, sentimentele, judecăţile şi senzaţiile devin clare. Este ȋnteleasă prin experienţa directă, natura dezvoltării şi regresiei, cum cineva produce suferinţa sau se eliberează de suferinţă. Viaţa este caracterizată de conştientizare crescută, lipsa de iluzii, auto-control şi pace.


Locatie

Cursuri

Serii

Cursanţi


Eqysme

Tu dispui de un talent pe care nu îl manifeşti: acela de a transmite puterea spiritului. Lucrează, practică, exersează şi vei deveni un artist în această artă regală care le depăşeşte pe toate celelalte: arta de dincolo de artă!