Meditaţie Pre & post natală

Meditaţie Pre & post natală


Meditaţia în timpul sarcinii

Cercetările au arătat că femeile care practică meditaţia în timpul sarcinii se bucură de un nivel scăzut de anxietate și depresie comparativ cu cele care nu. Meditaţia, de asemenea, pare să crească emoțiile pozitive. Te simţi obosită ȋn timpul sarcinii iar adesea există o acumulare treptată de stres și anxietate – și acest lucru nu aduce beneficii mamei sau bebelușului, ca să nu mai vorbim de partener.

Lasă copilul să fie profesorul tău de la început. Când simți copilul în mișcare, opreşte-te și revino la momentul prezent, dacă poți. Simte bebeluşul, simte respiraţia pe masură ce abdomenul se ridică şi coboară, şi doar fii prezentă cu bebeluşul tău.

Cum să meditezi în timpul sarcinii

Meditația s-a dovedit a fi un instrument eficient care ajută femeile să scape de stresul și anxietatea care pot apărea în timpul sarcinii. Iată câteva dintre avantajele exercitării atenției atunci când eşti însărcinată:

O perspectivă mai pozitivă

Există multe lucruri pe care femeile gravide le-ar putea simți îngrijorătoare: sănătatea lor, sănătatea copiilor, durerea din timpul efortului fizic, capacitatea lor de a se adapta noilor modificări ale corpului, lipsa de somn etc. Studiile au arătat că femeile care participă la meditaţie ȋn timpul sarcinii tind să fie mai în legătură cu corpurile lor înainte și în timpul travaliului și au rate mai scăzute de depresie post-natală. De asemenea, teama de efort fizic și alte temeri comune a scăzut semnificativ, ajutând la reducerea factorilor de stres care pot provoca nașterea prematură.

Relaxare

Alimentaţia şi exerciţiul fizic zilnic nu sunt singurul aspect care ar trebui să te preocupe pe parcursul lunilor de sarcină. La fel de multă grijă trebuie să îi acorzi stării de spirit, minţii, sufletului, iar meditaţia în sarcină poate fi soluţia pentru ca tu să găseşti echilibrul emoţional atât de necesar în această perioadă. Reuşind să ai o stabilitate emoţională vei contribui nu numai la sănătatea ta, ci şi la cea a fătului. Meditaţia în sarcină te ajută să comunici mai bine cu copilul, iar, prin practicarea cu regularitate a acesteia, te vei bucura şi de o naştere mai uşoară. Meditația oferă femeilor însărcinate timpul necesar pentru auto-îngrijire. Femeile care au deja o practică de meditație proprie vor realiza că pentru bunăstarea lor continuitatea este vitală. Pentru meditatoarele noi, meditația ghidată poate fi deosebit de utilă, deoarece poate să se relaxeze, să urmeze vocea liniștitoare și, în mod natural, să se adapteze respirației și senzațiilor fizice, așa cum sunt ghidate.

Conștientizarea corpului

Se întâmplă atât de multe lucruri în timpul sarcinii încât este ușor să fii prinsă în linii de poveste nesfârșite și în scenariile cele mai nefavorabile. Dacă ai timp să rămâi prezentă și să analizezi sentimentele și senzațiile fizice, poate fi un ajutor enorm în timpul sarcinii și după aceea.

Conștientizarea corpului poate fi de asemenea vitală pentru a ajuta femeile însărcinate să sesizeze mai devreme dacă ceva nu e ȋn regulă. Acest lucru le permite să informeze medicul ȋn timp util pentru a soluţiona problema cȃt mai repede.

Meditația benefica pentru întreaga familie

Unele femei gravide sunt pe cont propriu, în timp ce altele fac parte dintr-un parteneriat sau o familie. Atunci când există doi părinți, alți copii, rude sau prieteni apropiați care se implică activ în primirea copilului ȋncă nenăscut, făcând meditație împreună, pot întări conexiunea într-un mod foarte semnificativ. La urma urmei, într-un parteneriat sau într-o familie, bucuriile și neliniștile care afectează un membru ȋi vor afecta și pe ceilalţi.

Structură curs

  • Gradul 1 – 4 sesiuni pe lună timp de 3 luni – 300 Ron
  • Gradul 2 – 6 sesiuni pe lună timp de 2 luni – 300 Ron
  • Gradul 3 – 8 sesiuni pe lună timp de 2 luni – 400 Ron

DETALII DESPRE CURS

MEDITAŢIE PRE ŞI POSTNATALĂ

Acest curs de meditaţie este destinat tuturor femeilor însărcinate şi celor care au născut care sunt interesate să practice meditaţia senzorială. Este o tehnică de meditaţie pasivă care se bazează pe experienţa trăirilor proprii indiferent de factorii care influenţează aceste trăiri.
Cursul se desfăşoară într-un loc special amenajat pentru meditaţii în grup. Grupa de cursanţi va fi formată din maxim 15 persoane. Costul unui curs este de 300 Ron.

Pentru participarea la acest curs va trebui să aveţi o ţinută vestimentară decentă şi lejeră.

La intrarea în sala de curs, încălţămintea va fi depozitată în locul special amenajat.

Pe toată perioada derularii orei de curs, cursanţii vor pastra liniştea respectând regula “Tăcerii de aur” din codul de disciplină.

Fumatul, consumul de alimente şi băuturi în sala de curs sunt interzise.

Comunicarea cu îndrumătorul de curs se va face numai după finalizarea orei de curs. (întrebări, lamuriri despre tehnica predată)

„Cand esti insarcinata, nu te gandesti la nimic altceva decat la cum sa ai din nou propriul trup doar pentru tine.

Cu toate acestea, dupa ce ai dat nastere, realizezi ca cea mai mare parte din tine este acum oarecum externa, expusa la tot felul de pericole asa ca iti petreci restul vietii tale incercand sa-ti dai seama cum sa o tii suficient de aproape. Acesta este lucrul ciudat la a fi mama: pana cand nu ai un copil, nici macar nu realizezi ca ti-a lipsit unul.” ― Jodi Picoult, Vanishing Acts

Fotografii: Sala noastră de meditaţii